Kerken Harderwijk/Hierden verspreiden gratis Stadsbijbel

Tien kerken in Harderwijk en Hierden hebben duizend Stadsbijbels laten drukken om die gratis te verspreiden onder inwoners. 

‘Als er een plek is in Nederland is waar de Bijbel bekend is, dan is dat wel hier op de Veluwe, zou je zeggen. Maar niets is minder waar. Zoals eerder al in Elburg en Almere gebeurde, willen wij via de Stadsbijbels mensen bekend maken met Gods Woord’, zegt Jan van der Vegt van Stichting Echo. Deze organisatie ondersteunt kerken in de regio op het gebied van toerusting en evangelisatie.

In de gratis bijbel, die overigens alleen het Nieuwe Testament bevat, is ook informatie te vinden over de erediensten en bijbelcursussen van de tien kerken. Verder biedt deze uitgave de bijbelstudie ‘Gods weg naar vrede’ en een hoofdstuk ‘Wat zegt de Bijbel over…’. Het Nieuwe Testament wordt op de achterzijde ‘een belangrijk deel van de Bijbel’ genoemd. ‘Geschiedenissen, verhalen, intriges en profetieën komen langs. Uiteindelijk draaien ze allemaal om een centrale persoon: Jezus Christus. Bent u benieuwd naar de belangrijkste bron van onze beschaving? Is het soms tijd voor een hernieuwde kennismaking? We nodigen u van harte uit om in dit boek te gaan lezen.’

Op een later tijdstip worden ook op de Markt in Harderwijk bijbels uitgedeeld aan winkelend publiek. De aftrap van de campagne is zondag 31 januari, de jaarlijkse themazondag voor de christelijke basisscholen. ‘Een goed moment om mensen te bereiken die minder bekend zijn met het christelijk geloof’, zegt Van der Vegt. ‘Zelf heb ik geen kerkelijke achtergrond, maar door de Bijbel te lezen werden mij de ogen geopend. Ik zeg altijd: Zie het als een brief van God met een boodschap aan jou. Ik heb al zo vaak gemerkt dat er dan iets gaat leven.’

Mochten de duizend bijbels op zijn, dan worden er nieuwe besteld. ‘We gaan ook nog een bijbelleesmarathon houden en via een enquête uitzoeken wat mensen de mooiste verhalen uit de Bijbel vinden. Want we geloven dat de Bijbel kan dienen als een gebruiksaanwijzing voor het leven. Het is een verwarrende tijd, we zien de samenleving op meerdere terreinen ontsporen. Ik denk dat we baat kunnen hebben bij wat de Bijbel ons te zeggen heeft.’

http://www.stadsbijbelharderwijkhierden.nl/

Geplaatst op: 27 januari 2016